Що таке лого і айдентика?

16.09.2017
Що таке лого і айдентика?

Логотип, айдентика та бренд — абсолютно різні речі, які у комплексі формують образ компанії, сервісу або продукту.

Айдентика (її ще називають «фірмовим» або «корпоративним стилем», «brand ID» або «corporate ID», кому як зручно) — це візуальний складник бренда, покликаний підвищити його впізнаваність і створити враження цілісності.

Айдентика охоплює:

  • Логотип (символ ідентифікації компанії)
  • Фірмова документація (фірмові бланки, бізнес-картки, конверти тощо)
  • Рекламна продукція (флаєри, брошури, книги, листівки тощо)
  • Продукт і упаковка (оформлені в корпоративному стилі продукт і упаковка)
  • Фірмовий одяг (одяг для обслуговувального персоналу компанії)
  • Дизайн середовища (інтер'єр і екстер'єр підприємства)
  • Дії і повідомлення (непрямі і прямі комунікації)
  • Інший зв'язок(звуки, запахи, дотики тощо)
  • ● Інші візуальні складові частини, що представляють компанію і бізнес загалом.

Єдиний фірмовий стиль викликає у споживача довіру і створює враження сильної і прогресивної компанії. Айдентика значно скорочує кількість часу і грошей, які згодом доведеться витратити на рекламу, оскільки вже складений цілісний візуальний стиль компанії, що не потребує змін.

Створення айдентики означає розробку логотипа, слогана, добір відповідних шрифтів і колірної гами. Грамотно продуманий фірмовий стиль — це один із найсильніших інструментів у конкурентній боротьбі за місце під сонцем.

Відправною точкою в створенні айдентики є логотип.

Логотип — це і айдентика, і бренд, «упаковані» в один добре відомий знак. Цей знак є символом компанії в цілому.

Логотип служить для упізнавання фірми або продукту через використання знака, символу або підпису. Логотип не «продає» компанію безпосередньо і за ним рідко можна зрозуміти, чим же займається компанія. Адже логотип не відображає діяльність компанії, він її виділяє серед інших собі подібних і не тільки.

Логотипи отримують своє значення через якість речі, яку вони символізують, а не як-небудь ще. Логотипи — для розпізнання, а не для роз'яснення. Що логотип означає, значно важливіше за те, який він на вигляд.

Щоб проілюструвати це, можна провести аналогію з людьми. Ми вважаємо за краще, коли нас звуть по імені — Андрій, Марія, Артем — а не описують громіздкими конструкціями на кшталт «хлопець-брюнет, який постійно носить щось рожеве».

Також логотипи повинні не безпосередньо описувати, чим займається компанія. Вони повинні ідентифікувати компанію так, щоб вона легко була впізнавана і запам'ятовувалася.

Варто зазначити, що логотип починає виконувати свою функцію лише після того, як стає впізнаваним, так само як і в аналогії з іменами — ми спочатку повинні вивчити імена людей, щоб у подальшому впізнавати їх.

Логотип ідентифікує компанію або продукт у простій формі.

Підбиваючи підсумок, можна сказати, що:

  • Айдентика — це візуальні аспекти, які формують одну із складових частин всього бренда.
  • Логотип — це розпізнавальний графічний символ компанії або продукту. А одним із найважливіших аспектів успішності будь-якого бренда є його цілісність: цілісність візуального образу і позиціонування, місії, цінностей, комунікаційної політики тощо.

Шаповал Поліна
Графічний дизайнер рекламного агентства повного циклу «LIC MEDIA GROUP»