Що таке лого і айдентика?
Логотип, айдентика та бренд — абсолютно різні речі, які у комплексі формують образ компанії, сервісу або продукту.
Айдентика (її ще називають «фірмовим» або «корпоративним стилем», «brand ID» або «corporate ID», кому як зручно) — це візуальний складник бренда, покликаний підвищити його впізнаваність і створити враження цілісності.
Айдентика охоплює:
- Логотип (символ ідентифікації компанії)
- Фірмова документація (фірмові бланки, бізнес-картки, конверти тощо)
- Рекламна продукція (флаєри, брошури, книги, листівки тощо)
- Продукт і упаковка (оформлені в корпоративному стилі продукт і упаковка)
- Фірмовий одяг (одяг для обслуговувального персоналу компанії)
- Дизайн середовища (інтер'єр і екстер'єр підприємства)
- Дії і повідомлення (непрямі і прямі комунікації)
- Інший зв'язок(звуки, запахи, дотики тощо)
- ● Інші візуальні складові частини, що представляють компанію і бізнес загалом.
Єдиний фірмовий стиль викликає у споживача довіру і створює враження сильної і прогресивної компанії. Айдентика значно скорочує кількість часу і грошей, які згодом доведеться витратити на рекламу, оскільки вже складений цілісний візуальний стиль компанії, що не потребує змін.
Створення айдентики означає розробку логотипа, слогана, добір відповідних шрифтів і колірної гами. Грамотно продуманий фірмовий стиль — це один із найсильніших інструментів у конкурентній боротьбі за місце під сонцем.
Відправною точкою в створенні айдентики є логотип.
Логотип — це і айдентика, і бренд, «упаковані» в один добре відомий знак. Цей знак є символом компанії в цілому.
Логотип служить для упізнавання фірми або продукту через використання знака, символу або підпису. Логотип не «продає» компанію безпосередньо і за ним рідко можна зрозуміти, чим же займається компанія. Адже логотип не відображає діяльність компанії, він її виділяє серед інших собі подібних і не тільки.
Логотипи отримують своє значення через якість речі, яку вони символізують, а не як-небудь ще. Логотипи — для розпізнання, а не для роз'яснення. Що логотип означає, значно важливіше за те, який він на вигляд.
Щоб проілюструвати це, можна провести аналогію з людьми. Ми вважаємо за краще, коли нас звуть по імені — Андрій, Марія, Артем — а не описують громіздкими конструкціями на кшталт «хлопець-брюнет, який постійно носить щось рожеве».
Також логотипи повинні не безпосередньо описувати, чим займається компанія. Вони повинні ідентифікувати компанію так, щоб вона легко була впізнавана і запам'ятовувалася.
Варто зазначити, що логотип починає виконувати свою функцію лише після того, як стає впізнаваним, так само як і в аналогії з іменами — ми спочатку повинні вивчити імена людей, щоб у подальшому впізнавати їх.
Логотип ідентифікує компанію або продукт у простій формі.
Підбиваючи підсумок, можна сказати, що:
- Айдентика — це візуальні аспекти, які формують одну із складових частин всього бренда.
- Логотип — це розпізнавальний графічний символ компанії або продукту. А одним із найважливіших аспектів успішності будь-якого бренда є його цілісність: цілісність візуального образу і позиціонування, місії, цінностей, комунікаційної політики тощо.
Шаповал Поліна
Графічний дизайнер рекламного агентства повного циклу «LIC MEDIA GROUP»